3/15/2010

PostHeaderIcon Cinta Itu Pembunuh Bersiri

Selamat mengunjungi blog yang masih beta ini..hehe..still nak bagitau yang blog ni masi beta..adehh..Dan selamat membaca post yang terbaru ni dengan aman sekali...dengan aman? kenapa? Kerana mungkin ada yang tak bersetuju dengan pendapat aku nih...jadi aku taknak korang gado-gado dengan mengatakan bahawa pendapat korang lebih betul..Tapi itu lah ertinya pendapat, memberikan contoh atau pandangan dengan menggunakan idea atau kefahaman yang ada...So, sapa yang betul? Allahualam...Kini, bercinta boleh dijadikan sebagai satu syarat yang wajib kepada sesetengah orang..Melalui pencarian aku apabila disebut tentang cinta, ada yang berpendapat, bercinta membuatkan mereka semangat untuk melakukan sesuatu, malu tanpa ada kekasih, brcinta kerana suka-suka, bercinta kerana menginginkan sesuatu dari pasangan.Wah..banyak juga persepsi manusia tentang cinta. Apa pun pandangan korang, bagi aku cinta adalah sesuatu perasaan yang mana ianya memerlukan pengorbanan diri iaitu berusaha dalam membahagiakan pasangan dan memberikan sepenuh kasih sayang..hehe..pendapat yang ikhlas dari aku...Tapi korang kena ingat, perasaan cinta bukan saja dari manusia ke manusia..Yang pastinya, jangan lah sehingga diperhambakan cinta sehingga kita lupa cinta kita kepada yang Maha Esa..

Kini kita dapat lihat dengan jelas atau mungkin ada yang merasakan bahawa perasaan cinta itu ajaib sehingga mampu membawa maut!! Kes terbaru yang aku terbaca pada 14 Mac 2010, seorang budak cina meninggal kerana cinta. Aduuh..Perlukah sehingga cinta memakan diri sendiri?? Mungkin ada segelintir manusia yang tersalah faham tentang pengorbanan dalam percintaan..Pengorbanan bukan lah bermaksud mengorbankan diri sehingga membawa kepada kematian...Walaupun aku ni bukan lah pakar cinta, tapi syukur akal ni masih lagi waras untuk berfikiran positif.. Hm..Terasa nak sangat post perkara nih, aku bukannya apa..cuma terasa nak marah nasihat segelintir manusia yang terpesong sedikit fikirannya tentang cinta...Oleh itu,sesapa yang dah baca entri ni, nasihati la diri sendiri dan rakan-rakan yang lain agar tak menjadi mangsa kepada si cinta pembunuh bersiri ni...Lagi satu, bercinta biar lah ikhlas..jangan amalkan cinta dari mata turun ke hati, dari hati ke tangan..pastu nak raba-raba anak orang pulak..tau lah cinta itu buta..jangan nak buat-buat tak nampak weii..

Jadi kepada sesiapa yang tengah frust menonggeng putus cinta tu ingat perkara ni, mungkin Tuhan menginginkan korang bertemu dan bercinta dengan orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, korang harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurnia tersebut. Kepada si pemusnah cinta ni pulak, kalau saja-saja nak bercinta itu sekadar untuk mengecewakan, lebih baik cinta itu tak pernah hadir. Boleh sakit jiwa juga bila putus cinta nih..hehe..pengalaman dah!!! So, sekarang terpulang pada diri korang untuk mengukur sejauh mana maksud cinta itu...hm..jangan nak bercinta sesama jenis sudaaah!!

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Apa yang sedang anda fikirkan

Cari Di Sini

KidHambur KFunC's Fan Box

Shoutbox